[O1] Czy to początek końca dwumasy ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • JJKK
    Classic
    • 2011
    • 1

    [O1] Czy to początek końca dwumasy ?

    __atomek__, co nie,nie wytrzymasz?
    najpierw to ty na liste sie wpisz:P :twisted:
  • pawełbujalski
    Classic
    • 2010
    • 3

    #2
    [O1] Czy to początek końca dwumasy ?

    Witam, mam taki problem podczas jazdy gdy wciskam sprzęgło żeby zmienić bieg słychac takie dziwne zgrzytnięcie (jak by zachrobotanie) nie zawsze ale dość często, auto ma przejechane 120 000 km czy to początek końca dwumasy ?

    Komentarz

    • tadek
      Classic
      • 2008
      • 31

      #3
      Objawy mogą potwierdzać początek końca dwumasy, u mnie jeszcze dodatkowo na wolnych obrotach silnik wibrował ale to na samym końcu, sprawdź jeszcze pedał sprzęgła , naciśnij go do momentu wykasowania luzu i jeżeli poczujesz lekkie wibracje to masz pewność że to dwumasa, dodam że u mnie było na liczniku 280 000 tyś km. Nie panikuj daj sobie czas i sprawdź wszystkie możliwości, od razu dwumasa nie padnie.

      Komentarz

      • chelbek
        Drive
        • 2009
        • 54

        #4
        u mnie delikatne wibracje na sprzęgle są, zgrzytania/chrobotania nie ma (przebieg 225tys)
        wibracje na pedale chyba przechodzą z silnika? myle się..
        Skoda i nie tylko: Skoda, warsztaty, opinie

        Komentarz

        • fallon
          Classic
          • 2009
          • 15

          #5
          Witam. Moja octavka również (niestety) zaczęła wydawać dziwne odgłosy. A mianowicie w przypadku zmiany biegu z 2 na 3 puszczając sprzegło słychać dziwny dzwięk, jakby tarcie, "buczenie" czy jak to tam nazwać. Zaczęło sie to niedawno dlatego więcej szczegółów nie moge podać- no chyba jeszcze jeden: wydaje mi się że te odgłosy są słyszalne po dluższym postoju, na zimnym silniku. Gdy przejadę 1-2 km to już tego raczej nie slychać. Czy ktoś wie co to może być, kolo dwumasowe, inny element sprzęgła, skrzynia biegów... Dodam że biegi wchodzą bez zarzutu. Niedawno wydałem na naprawę alternatora 500zł, jak powiem żonie że coś innego się sypie to zrobi mi z d... jesień średniowiecza...

          Komentarz

          • pawełbujalski
            Classic
            • 2010
            • 3

            #6
            Zamieszczone przez tadek
            Objawy mogą potwierdzać początek końca dwumasy, u mnie jeszcze dodatkowo na wolnych obrotach silnik wibrował ale to na samym końcu, sprawdź jeszcze pedał sprzęgła , naciśnij go do momentu wykasowania luzu i jeżeli poczujesz lekkie wibracje to masz pewność że to dwumasa, dodam że u mnie było na liczniku 280 000 tyś km. Nie panikuj daj sobie czas i sprawdź wszystkie możliwości, od razu dwumasa nie padnie.
            przy wcisniętym sprzęgle nie ma żadnych wibracji cisza i spokój. nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale sprzęgło "bieże wysoko".

            Komentarz

            • aronO1
              Classic
              S_OCP Member
              • 2007
              • 24

              #7
              2masa

              [ Dodano: Pią 26 Mar, 10 13:04 ]
              a swoją drogą sprzęgło sie pewnie kończy

              u mnie była taka kolejność
              sprzęgielko a potem nie miałem wątpliwości, że 2masa - w sumie wakacje włożylem pod maskę ;-)
              "za mało mocy - na razie ....."
              a teraz mi wystarcza i nie oddam jej chyba, że po śmierci mojej lub jej.

              Komentarz

              Pracuję...